Het terugsturen van pakjes kan eenvoudiger, vindt bol.com. Daarom introduceert het enkele nieuwe features om het retourproces te stroomlijnen.

Zo gaat bol.com onder andere Zalando na, en experimenteert de online retailer met de ophaling van retouren. Gedurende de proef kunnen bol.com-klanten pakjes laten ophalen door PostNL, in plaats van hun bestellingen zelf naar de postdienst te brengen. Een afspraak wordt op voorhand online ingepland, en als de afspraak in de voormiddag wordt gemaakt, kan PostNL ook diezelfde dag nog langskomen.

In de testfase is het ophalen nog gratis; het is niet duidelijk of dat ook zo blijft. De retourmethode wordt momenteel enkel getest in Amsterdam en omstreken, maar indien de test succesvol blijkt, wordt het concept ook in Vlaanderen gelanceerd.

Printerloos retourneren

Daarnaast maakt bol.com het makkelijker om zelf pakjes terug te sturen. Waar voorheen klanten nog een etiket moesten printen en dat op het pakje moesten bevestigen, kunnen ze nu alleen met hun smartphone naar het postkantoor.

Een retourlabel printen is namelijk niet meer nodig als het pakje bij een PostNL-locatie wordt afgegeven: bij het melden van de terugzending, krijgen klanten nu ook een barcode die ze via hun smartphone kunnen tonen in het postpunt. Door de code te scannen, wordt het juiste etiket ter plaatse geprint. Printerloos retourneren is er voor elke bestelling die via PostNL wordt bezorgd.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here