Nieuws

Netflix weet op welke beelden jij wil klikken

Er zit veel meer onderzoek dan je denkt achter de coverfoto's van de series en films die Netflix aanbiedt. Om jou er binnen 2 seconden van te overtuigen dat dit de video is die je wilt zien, gebruikt de service specifieke richtlijnen.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden, zo gaat het spreekwoord. Netflix heeft die stelling meer dan ter harte genomen: dankzij de enorme hopen data die het verzamelt en verwerkt, weet het welk beeld het meeste kans maakt om je te verleiden tot klikken.

Kieskeurig

De videoservice doet enkele van de richtlijnen voor de keuze van een coverfoto uit de doeken in een nieuwe blogpost. Het is al langer bekend dat we graag naar gezichten kijken, maar bepaalde gezichten eerder dan anderen. Zo zouden gelaten die complexe emoties vertonen eerder aanzetten tot het bekijken van een video, dan beelden die focusen op één gevoel. Bij sommige genres speelt wie je op de cover plaatst een grote rol: zo werkt een beeld van een slechterik opvallend goed bij actiefilms en kinderseries.

[related_article id=”180133″]

Overbevolking vermijden

Het aantal personen op een foto heeft ook invloed. Volgens Netflix  heeft het door de jaren heen gemerkt dat men zich beter op één of twee personages concentreert voor een cover, ongeacht hoe groot de cast ook is. Dat heeft een zeer praktische oorzaak: online zijn de beelden gewoon kleiner en is het moeilijker om in een drukbevolkte foto mensen te onderscheiden.

Regionaal verschillen zijn tevens van de partij. Een foto die in de Verenigde Staten het vaakste wordt aangeklikt, kan anders zijn dan het populairste beeld in Duitsland. Specifieke contrasten tussen landen haalt Netflix niet aan, het zegt enkel dat het één van de factoren is waar het rekening mee heeft leren houden.

1,8 seconden per beeld

Dat alles om ervoor te zorgen dat in de 1,8 seconden die je per beeld spendeert, de keuze maakt om de video te starten die het beste aansluit bij jouw interesses. “Als resultaat van dit werk, hebben we nu de unieke vaardigheid om te begrijpen hoe we onze leden op de efficiënste manier kunnen vertellen waarom een bepaald verhaal hen aanspreekt – dat allemaal via één beeld,” aldus Netflix.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Ga jij apps uit alternatieve appstores installeren?

  • Nee, App Store of Play Store is goed genoeg (57%, 109 Votes)
  • Alleen als ik een app écht nodig heb (29%, 56 Votes)
  • Ja, ik wil apps van andere bronnen installeren (14%, 27 Votes)

Aantal stemmen: 194

Laden ... Laden ...
69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business