Zelfs de letters in het logo van Google moeten binnen blijven, en de normen van social distancing respecteren.

De Google Doodles, ze zijn ondertussen legendarisch. Op speciale dagen pakt Google regelmatig wel eens uit met een originele doodle, een visuele aanpassing van het logo van de zoekmachine. Om meer bewustzijn te creëren rond het belang van de overheidsmaatregelen te respecteren, werd een doodle ontwikkeld rond ‘in je kot blijven’.

De letters van Google blijven daardoor ook de komende weken zoveel mogelijk thuis. En ze lijken zich in ieder geval nog niet te vervelen. De G leest rustig een boek, de L doet aan fitnessoefeningen, en de tweede G en de E zijn met elkaar aan het bellen. De twee O’s mogen gelukkig nog wel samenwonen.

Informatie over coronavirus

De doodle heeft niet louter een amusementswaarde, maar er hangt ook een informatieve doelstelling aan vast. Ga je met je cursor op de doodle staan, dan krijg je de boodschap “Blijf zoveel mogelijk thuis: Help stop corona” te zien. Door op de doodle te klikken, wordt je doorverwezen naar een informatiepagina over het coronavirus COVID-19. Daar krijg je onder andere de statistieken per land te zien, alsook enkele nuttige tips van het WHO of webpagina’s waar je dergelijke tips kan vinden.

Dus ook de Google Doodles staan de laatste weken volledig in het teken van het coronavirus. Op 20 maart kreeg heel de wereld een eerbetoon te zien voor Ignaz Semmelweis. Dat was de dokter die het belang van handen wassen ontdekte. Google wilde daarmee nog eens benadrukken hoe belangrijk het is dat we regelmatig onze handen wassen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here