Vaarwel supermarkten? Als het van Nestlé afhangt wel. De producent is in Duitsland bezig met een experiment waarbij het rechtstreeks verkoopt aan consumenten via het internet. Het internet zet retail al langer dan vandaag onder druk, maar Nestlé gaat nog een stapje verder. Op nestle-marktplatz.de kunnen consumenten alles van babyvoeding tot oploskoffie bestellen. Bestellingen boven de […]

Advertentie

Vaarwel supermarkten? Als het van Nestlé afhangt wel. De producent is in Duitsland bezig met een experiment waarbij het rechtstreeks verkoopt aan consumenten via het internet.

Het internet zet retail al langer dan vandaag onder druk, maar Nestlé gaat nog een stapje verder. Op nestle-marktplatz.de kunnen consumenten alles van babyvoeding tot oploskoffie bestellen. Bestellingen boven de 70 euro worden gratis thuis afgeleverd. Makkelijk zat, en de winstmarges zijn interessanter.

Goeie deal dus. Al is de vraag natuurlijk of consumenten wel de moeite nemen om al die leveranciers afzonderlijk te bezoeken, in plaats van langs de rekken van de supermarkt te wandelen en vrijuit te kiezen. Komen daarom in beeld: grote online winkels, genre Bol, Coolblue en Amazon. Zo sloot Unilever, bekend van producten als Zwitsal, Vaseline en Dove, in Nederland al een partnerschap af met Wehkamp. Afwachten wat de toekomst brengt.