Het moet marktonderzoekers als muziek in de oren klinken: consumenten ventileren hun mening maar al te graag op het internet. En ze lezen ook graag de mening van anderen.

Een mening hebben is leuk, zeker als je ze ook nog ‘s kan delen met anderen. Net daarom nemen mensen graag deel aan panels – zeker via het internet, waar de drempel een stuk lager ligt dan elders. Dat concludeert onderzoeksbureau MWM2 na rondvraag bij bijna 42.000 Nederlanders. 65% onder hen geeft wel eens zijn of haar mening via het internet en bijna de helft vindt het (heel) leuk om de mening van anderen te lezen over een product of bedrijf. Om die reden is een beloning krijgen slechts voor 7% van de ondervraagden een reden om deel te nemen aan een marktonderzoek.

 

De meeste mensen geven aan dat ze meedoen omdat ze de organisatie willen helpen verbeteren, hun mening willen geven en simpelweg omdat ze gevraagd zijn. Bijna 80% van de panelleden geeft aan de vragen op een tablet te willen invullen en iets minder dan de helft geeft de voorkeur aan een smartphone.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here