Peugeot e-Traveller

De Peugeot e-Traveller is er met 330 km bereik. Ideaal voor taxichauffeurs in de stad die hun ecologische voetafdruk willen verkleinen.

Peugeot heeft zijn bestaande minibus omgebouwd tot een elektrische bestelwagen. De nieuwe Peugeot e-Traveller is nu ook verkrijgbaar in een elektrische versie waarbij je een maximum van ongeveer 330 kilometer kan rijden volgens WLTP-normen.

Peugeot e-Traveller

De nieuwe e-Traveller (het kleinere broertje van de bestaande e-Expert) is dus 100% elektrisch en klanten kunnen kiezen tussen een batterij van 50kWh en 75kWh. De omvang van je batterij heeft ook een invloed op je rijbereik natuurlijk.

De Peugeot e-Traveller kan ook via een wallbox opgeladen worden. Met de 50kWh batterij zou dat zo’n 5 uur moeten duren, voor de 75kWh batterij duurt dat dan 7.5 uur. Het is ook mogelijk om je elektrische busje snel te laden waarbij je dan naar 80% batterij gaat in amper drie kwartier, afhankelijk van de grootte van batterij die je hebt natuurlijk.

Peugeot e-Traveller

Gemoderniseerd

Los van het batterijpak dat je hebt gekozen heeft de e-Traveller 132pk onder de motorkap waarmee het van nul naar 100 km/h in 13.1 seconden kan. De hoogste snelheid van dit busje is 130 kilometer per uur en begrensd om batterij te besparen.

Om te concurreren met Mercedez-Benz heeft Peugeot een versie voor 2 of 3 verschuifbare banken waarbij ook een VIP-update beschikbaar is. Het busje heeft alle moderne technologieën die jij of taxi-chauffeurs graag zien zoals Apple CarPlay en Android Auto en 100% keyless instappen en wegrijden.

Prijzen en beschikbaarheid voor België zijn nog niet gekend.

1 REACTIE

  1. Wat hierboven in de tekst niet wordt vermeld is dat het toegestane laadvermogen van zo’n busje of bestelwagen wordt gehalveerd door het meergewicht van de aanwezige batterijpacks. Ipv drie paletten mag er maar 1,5 pallet geladen worden. Wat is dan nog het nut van de totale laadruimte? Dan maar 2 keer rijden of een tweede dure ev aankopen? Ook niet meteen logisch.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here