E-bikes

Op zoek naar een e-bike om 2021 goed in te zetten? Dit waren de favoriete elektrische fietsen van de redactie in 2020.

Advertentie

Dat 2020 hét jaar was om een e-bike te kopen was wel duidelijk. De verkoop van elektrische fietsen is als een pijl omhoog geschoten. Voor ons was het dan ook een hele uitdaging om jullie zo goed mogelijk te adviseren bij je aankoop. De mogelijkheden zijn alvast eindeloos, van de moderne e-bikes van Cowboy of VanMoof, tot de even stijlvolle stadsfietsen van Qwic en Trek. Een goede fiets is echter meer dan een grote batterij en lange actieradius, want ook de rijervaring is belangrijk. Wij keken alvast even terug naar onze favorieten van 2020.

Zie je het overzicht niet? Scrol dan even verder naar de gerelateerde artikels.


Gerelateerde artikelen

VanMoof Electrified S3 review: Je nieuwe droomfiets

De VanMoof Electrified S3 is prijs-kwaliteit de beste e-bike die je kan kopen en maakt het kopers van een elektrische fiets wel heel eenvoudig.

Cowboy 3 (2020) e-bike review: Nog steeds de beste rijervaring

De Cowboy v2 was veruit onze favoriete e-bike van 2019 en met de introductie van de v3 hoopt de Belgische start-up dat succes te herhalen. Is de Cowboy v3 nog steeds de beste elektrische fiets?

QWIC Premium Q MN8 Belt review: E-bike voor fietsers met stijl

De QWIC Premium Q MN8 Belt is een e-bike voor zij die meer willen dan een makkelijk ritje van A naar B. Dit is elektrisch fietsen op zijn meest comfortabel.

Trek District+ 7 e-bike review: De ideale stadsfiets

De Trek District+ 7 is een volledig uitgeruste stadsfiets en de meest comfortabele e-bike voor woon-werkverkeer.

VanMoof Electrified S2 review: Laat de S3 maar komen

Hoewel de VanMoof Electrified S2 niet perfect is, slaagt hij er honderd procent in om ons enthousiast te maken over de Electrified S3.

Xiaomi Folding e-bike getest: Mini e-bike, maxi pret

Smartphonefabrikant Xiaomi produceert meer dan alleen telefoons en smart hometoepassingen. Eerder dit najaar kwam de eeste Mi Electric Folding Bike op de markt in België. Wij gingen ermee rondbollen.

2 REACTIES

  1. Wanneer je slechts vier of vijf fietsen reviewt op een jaar tijd, de Xiaomi tel ik even niet mee als fiets voor dagdagelijks gebruik en eventueel langere afstanden, is de keuze om er de besten uit te halen natuurlijk vrij beperkt. Dat is geen kritiek, tenslotte is Techpulse een website die zich niet specifiek focust op één bepaalde categorie, wat mij betreft een pluspunt trouwens.

    Een Van Moof zou ik me persoonlijk al nooit aanschaffen wegens te veel in eigen huis ontworpen en/of geproduceerde onderdelen.
    Dat klinkt op zich misschien allemaal mooi, exclusief en aardig maar zodra je problemen hebt ben je je fiets wel een tijd kwijt want je kan voor heel wat zaken enkel maar bij Van Moof terecht. In Antwerpen is hun pop-up store al weer een tijdje verdwenen en eerlijk gezegd weet ik niet of die in Brussel er momenteel nog wel is. Op de website van Van Moof wordt er in elk geval niet meer over gesproken.
    De kans is reëel dat je dus al in Nederland te rade moet gaan, wat mij betreft toch een serieus minpunt.
    Van wat ik op het internet al zag voorbij komen zijn er toch heel wat meldingen van problemen die zich voordoen bij Van Moof, gaande van een slechte afwerking en beschadigde coating bij levering tot onder meer het kickslot dat dienst weigert, en dan heb ik het nog niet over het zelf ontworpen versnellingsapparaat dat er gewoon heel fragiel uit ziet.
    Die werd het dus zeker al niet voor mij.

    Voor de Qwic zijn er naar mijn inziens andere en nog nog meer stijlvolle alternatieven voor dezelfde prijs en de Trek blijft wat mij betreft ook maar een “gewone” e-bike.
    Uit de “genomineerden” dan toch misschien maar kiezen voor de Belgische Cowboy vanwege de rijervaring en het feit dat er toch heel wat zaken verbeterd werden in vergelijking met de vorige versie?

    Het lijkt misschien de meest logische keuze maar mijn nieuwe fiets mag iets meer hebben en daarom
    ga ik, na het voorbije jaar honderden merken en fietsen (op het internet) te hebben bekeken zelf voor de My-Esel E-Tour Komfort. Ook deze e-bike heeft een nadeel, met name het feit dat de batterij niet uitneembaar is en dat het laadpunt zich onderaan het prachtige frame ter hoogte van de pedalen bevindt. En je moet hem ook wel in Oostenrijk gaan bestellen.
    Maar de afwerking, het feit dat je hem volledig op maat kan laten maken (+500 Euro) en het gegeven dat je echt met iets speciaals onderweg bent en niemand zich “per ongeluk” van fiets zal vergissen, maken veel goed, althans voor mij dan toch. Daarnaast kan je voor het onderhoud gewoon bij elke normale fietswinkel terecht aangezien er op het frame na geen exotische onderdelen gebruikt worden. En het gewicht valt met 19,5 kg inclusief batterij verder ook nog wel mee.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here