Nieuws

Bug zet Telenet-klanten onterecht op lagere internetsnelheid

Telenet-klanten werden onterecht op een lagere internetsnelheid gezet als gevolg van een bug met de Telemeter. De provider onderzoekt het probleem.

Een bug in de Telemeter, die het dataverbruik van Telenet-klanten bijhoudt, zorgt ervoor dat bij heel wat klanten hun internetsnelheid onterecht werd verlaagd.

Sinds gisterenmiddag verschijnen verschillende meldingen op Twitter van Telenet-klanten wiens Telemeter op hol lijkt geslagen. Bij sommige gebruikers telt het verbruik in de duizenden tot zelfs miljoenen gigabytes. Vervelend, aangezien grootverbruikers automatisch op een lagere internetsnelheid worden gezet als ze (volgens de Telemeter) hun limiet overschrijden.

Telenet adverteert voor zijn duurste internetabonnementen dan wel een onbeperkt downloadvolume, maar in de praktijk hangt daar een fair use policy aan vast. Wie tijdens de piekuren (tussen 12 uur ‘s middags en middernacht) meer dan 500 GB per maand verstookt, wordt als grootverbruiker beschouwd en tijdelijk op een lagere snelheid gezet.

Klanten met een ‘onbeperkt’ internetabonnement die meer dan 500 GB in de piekuren verbruiken, zien hun internetsnelheid tot het einde van de maand verlaagd naar 10 Mbps downstream en 1 Mbps upstream.

Telenet is op de hoogte van het probleem en zegt dat zijn technici werken aan een oplossing.

buginternettelemetertelenet

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600