Nieuws

VanMoof lanceert allereerste TV-commercial ‘time to ride the future’

VanMoof
Na een heuse online battle begeeft VanMoof zich nu ook in de tv-wereld met zijn allereerste commercial met een vooruitblik op de toekomst.

VanMoof lanceerde afgelopen weekend haar allereerste TV commercial. Het is onderdeel van haar nieuwste internationale campagne die deze zomer in verschillende landen te zien is. Met de campagneregel ‘time to ride the future’ zet VanMoof aan om te breken met verouderde gewoontes. Na de lancering van de nieuwe S3 en X3 eerder dit voorjaar, lijkt de Nederlandse elektrische fietsenbouwer pijlsnel te groeien.

Ratrace

In de 45 seconde durende tv spot zien we weerspiegelingen van het industriële dagelijkse leven golven over het oppervlak van een auto, die een spiegel wordt voor de ratrace waaraan stadsbewoners worden blootgesteld. We zien files, horen het verkeer met haar ronkende uitlaten en we zien hordes mensen in het openbaar vervoer. Dan smelt de auto door middel van 3D simulaties. Uit de resten komt de nieuwe S3 e-bike tevoorschijn.

De campagne volgt op de succesvolle lancering van de nieuwe electrified VanMoof S3 & X3 die sinds eind april te koop is. De campagne is vanaf deze week op televisie in Nederland en Duitsland en gedurende de zomer volgen met Out Of Home en Online andere core markets zoals het Verenigd Koningkrijk, Frankrijk, de Verenigde Staten en Japan.

VanMoof gaat hard

Vanaf haar oprichting in 2009 was de marketing van VanMoof hoofdzakelijk op online middelen en altijd zeer gefocust rondom product lanceringen. Met succes, want de fietsenbouwer groeit hard. Van 2018 op 2019 verviervoudigde VanMoof haar omzet van €10 naar €40 miljoen. Dit jaar gaat het bedrijf af op de €80-100 miljoen omzet over 2020. Nu VanMoof vooral internationaal in bekendheid groeit, is voor het progressieve e bike merk voor VanMoof het moment aangebroken om haar missie ‘to get the next billion on bikes’ kracht bij te zetten.

In tijden van COVID-19 is de vraag naar e-bikes wereldwijd enorm gestegen. Meer mensen dan ooit laten de auto of het overvolle ov achter zich, en kiezen voor een e-bike. En dat is te merken in de omzet: VanMoof heeft in de afgelopen 2 maanden meer fietsen verkocht dan in de anderhalf jaar daarvoor.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business