Amazon Project Zero

Amazon gaat zijn Project Zero uibreiden. Ook Nederlandse handelaars kunnen deelnemen aan de strijd tegen namaakproducten.

Amazon kondigt de uitbreiding  van Project Zero aan naar zeven nieuwe landen: Nederland, Australië, Brazilië, Saoedi-Arabië, Singapore, Turkije en de Verenigde Arabische Emiraten. Door de uitbreiding is Project Zero nu beschikbaar in 17 landen waar Amazon aanwezig is.

Project Zero combineert Amazons geavanceerde technologie, machine learning en innovatie met de kennis die merken zelf hebben over hun intellectuele eigendom om samen de verkoop van namaak te elimineren.

Amazon Project Zero

Project Zero werd gelanceerd in 2019 en moet handelaars garanderen dat zij altijd authentieke producten ontvangen wanneer zij kopen bij Amazon. Niet zo eenvoudig als je weet dat het aanbod valse producten enorm is. Onder andere multinationals waaronder Arduino, BMW, ChessCentral, LifeProof, OtterBox, Salvatore Ferragamo en Veet gebruiken Project Zero.

“Amazon zet zich in om klanten en merken wereldwijd te beschermen,” aldus Dharmesh Mehta, Vice President of Worldwide Customer Trust and Partner Support. “Project Zero is een grote stap voorwaarts geweest in het beschermen van merken; in het bijzonder voor diegene die alle drie de componenten ervan gebruiken.”

BMW – een van ‘s werelds grootste automerken met een portfolio van wereldwijde merkenrechten – verklaart: “Project Zero is een hele makkelijke en efficiënte tool om BMW te beschermen op Amazon. Wij zijn erg dankbaar voor de middelen die Amazon heeft ontwikkeld om ons merk te kunnen beschermen.”

Nieuwe markten

“Het programma heeft al een heel positieve impact gehad op onze inspanningen. We zijn blij om Amazons permanente inzet ter bescherming van ons merk over de hele wereld.”

Merken die zijn ingeschreven in Amazon Project Zero en al een handelsmerk hebben in een van de landen waar Amazon onlangs lanceerde, zullen automatisch gebruik kunnen maken van Project Zero in deze landen.

Project Zero maakt gebruik van drie kerncomponenten om merken te beschermen:

  • Amazons geautomatiseerde beveiligingen scannen proactief en continu meer dan 5 miljard dagelijkse nieuwe listing updates om verdachte listings op te sporen. Deze geautomatiseerde beveiligingen worden aangedreven door Amazons machine learning en worden voortdurend gevoed met nieuwe informatie. Hierdoor wordt het systeem voortdurend beter in het automatisch voorkomen en blokkeren van mogelijke vervalsingen.
  • Project Zero heeft een self-service tool om merken te ondersteunen. Verder biedt het hen de mogelijkheid om zelf listings te verwijderen van Amazon. Deze schrappingen worden ook ingevoerd in de geautomatiseerde beveiligingen, zodat potentiële namaak nog beter proactief kan worden opgespoord in de toekomst.

  • Product serialization: er wordt gebruik gemaakt van een unieke code tijdens de productie en verpakking.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here