Nieuws, slider

Microsoft lokt adverteerders: ‘Bing groter dan je denkt’

Er is een reden waarom iedereen googlet, maar niemand ooit ‘bingt’. Toch wilt Microsoft benadrukken dat het heus niet zo erg gesteld is met zijn zoekmachine.

Zo waarschuwt Microsoft dat het marktaandeel van Bing vaak wordt onderschat. In een tweet van de Bing Ads-account laat de webgigant van zich horen: ‘Hebben we al gezegd dat Bing groter is dan je denkt?’

Wereldwijd

Volgens de cijfers in de gedeelde grafiek zou Bing een wereldwijd marktaandeel van 9 procent hebben, en zo’n 12 miljard zoekopdrachten per maand verwerken. Daarbij worden zowel de zoekopdrachten via Bing, als via dochterzoekmachines Yahoo Search en AOL Search Network bijgerekend. Om te vergelijken: Google’s marktaandeel wordt geschat op 81 tot 92 procent, afhankelijk van de bron.

België

In België verlopen maandelijks 42 miljoen zoekopdrachten via Bing, waardoor Microsofts underdog hier op een marktaandeel kan rekenen van 12 procent. Dat ligt boven het Europese gemiddelde van 9 procent. In de VS is het marktaandeel het grootst: met 5 miljard maandelijkse zoekopdrachten verovert Bing daar 33 procent van de markt.

Bing Ads

Geen slechte resultaten, meent Microsoft zelf. Bing – de zoekmachine die voor veel gebruikers enkel dient om Google Chrome te downloaden – is verre van dood en begraven, is de boodschap.

Meer nog wilt Microsoft adverteerders lokken naar het medium. Hoewel marketeers massaal aan de slag gaan met Google AdWords, laten velen onder hen Bing Ads links liggen. Het medium werkt nochtans op een gelijkaardige manier: online advertenties kunnen worden getoond in de zoekresultaten, en worden betaald op basis van een veilingsysteem. Volgens sommigen staat Bing Ads zelfs garant voor goedkopere kliks en goedkopere conversies, net omdat de zoekmachine minder bezoekers trekt. Desondanks blijft Microsoft worstelen om marketeers aan te trekken.

 

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business