Copy-paste werkt niet bij mobiele marketing

Consumenten spenderen steeds meer tijd op het mobiele netwerk, maar bedrijven hebben moeite om hen daar via de klassieke recepten aan te spreken.

Internetsurfers zijn in steeds grotere getallen mobiel verbonden, het is een evolutie die niet tegen te houden is. Bedrijven, en dan specifiek de marketing afdelingen, zullen hierdoor hun digitale aanwezigheidsbeleid grondig moeten herbekijken.

Mobiele pagina"s zijn al lang niet meer enkel een uitbreiding van de desktopwebsite. De volgorde van belang zal in vele gevallen omkeren, als dat al niet in feite zo is. Een website bouwen die responsief is, is daarbij niet genoeg. Surfers willen niet te veel tijd besteden aan het navigeren op een pagina wanneer ze iets zoeken. “Dynamisch verkleinde content kan zich niet aanpassen aan de specifieke context van de consument die mobiel surft,” stelt analist Ryan Skinner van onderzoeksbureau Forrester. Verder gaan in het mobielvriendelijk maken van de bedrijfswebsite is dus de boodschap.

Verder zijn mensen afkerig van traditionele advertenties op hun mobiele scherm. Vele populaire platformen zoals Buzzfeed, Facebook en LinkedIn weren die dan ook van hun apps. Maar twee procent van de mobiele surfers zou aanbiedingen van merken op hun toestellen willen zien, volgens een Boxever studie.

Wat willen die consument dan wel? Korte, relevante berichten die to the point zijn, liefst geen expliciete sales pitches maar teksten die de lezer engageren. Gebruikers zoeken mobiel vlugger naar bedrijven op sociale platformen, volgens Forrester, wat kansen biedt. Via positieve interactie bouwt u een relatie op met uw potentiële klanten. Zodra die band er is, heeft u wél enige marge om bijvoorbeeld gepersonaliseerde berichten te sturen.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business