Nieuws

E-commerce in de lift

Het tweede kwartaal van 2015 toonde opnieuw een stevige groei voor e-commerce aan. 3D, doe-het-zelf en DELL deden het zeer goed.


De digitale marktplaatsen beleven hoogdagen, en er lijkt nog niet snel een einde te komen aan de opwaartse vormcurve. Vooral in Azië en Oost-Europa exploderen digitale aankopen. E populairste producten waren digitale camera’s, 3D-apparatuur, gezondheidsproducten en doe-het-zelf-materiaal. Ook DELL deed het goed. Bij HP beginnen de gevolgen van de splitsing zich dan weer te tonen.

DELL wist zich wel goed te positioneren op de markt: het aantal datasheet downloads steeg met maar liefst 600%. Daarmee passeert het andere typische kanaalmerken als Toshiba, Asus en Acer. Mogelijk komt zelfs Lenovo binnenkort in het vizier. Bij HP is het de omgekeerde wereld: samengeteld bekleedt het bedrijf nog steeds een top 3-plaats, maar afzonderlijk gaat Philips hen voorbij.

De tien snelstgroeiende productcategorieën zijn posters, 3D-printmaterialen, drinkproducten voor kleuters en boormachines. Ook boeken en computerkabels staan in deze top tien, maar die bevonden zich er al langer.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Zou jij plaatsnemen in een zelfrijdende Waymo-taxi?

  • Nee (70%, 138 Votes)
  • Ja (30%, 59 Votes)

Aantal stemmen: 197

Laden ... Laden ...
De beste elektronica-acties van februari

De beste elektronica-acties van februari

Bekijken bij bol.com

Business