Zalando maakt zijn intrede op de B2B-markt. Dat kondigde de online speler aan op een persconferentie in Berlijn.

Op de Zalando PlayDay gaf het bedrijf te kennen dat het retailers gaat ondersteunen met extra diensten. Concreet zal de online speler een logistiek programma op poten zetten onder de noemer Zalando Fulfillment Solutions. Zo wordt Zalando’s bestaande logistieke infrastructuur toegankelijk voor partners, en kunnen zij de afhandeling van orders overdragen aan Zalando.

‘Besturingssysteem’

‘We willen het besturingssysteem worden van de fashionindustrie,’ zei medeoprichter David Schneider volgens FashionUnited. Zo wilt Zalando het platform bij uitstek worden voor fashionmerken die online verkopen, maar niet noodzakelijk de middelen of expertise hebben om te groeien. Naast het fulfillment-programma biedt Zalando bovendien ook andere, complementaire diensten aan, zoals Brand Solutions en Zalando Media Solutions.

België

De Zalando Fulfillment Solutions zijn nu beschikbaar in alle Europese landen waar Zalando’s partnerprogramma actief is. Dat betekent dat ook Belgische partners kunnen profiteren van de oplossingen. Op dit moment maken vijf partners al gebruik van Zalando’s diensten, waaronder Bestseller, ELvi, Evita, Motion Fashion en Surf4shoes.

 


 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here