Nieuws

Microsoft hertekent partnernetwerk

Microsoft wil het voor klanten gemakkelijker maken om snel de juiste partner te vinden. Het bedrijf deelt zijn Microsoft Partner Network daarom in op basis van specialisatie en competentie.

 
Tot nog toe konden klanten de deskundigheid van partners alleen afwegen aan de hand van algemene kwalificaties, waaronder bijvoorbeeld de bekende aanduiding ‘Microsoft Gold Certified Partner’. In het nieuwe systeem kunnen klanten een partner opzoeken die expertise bezit in een specifiek toepassingsgebied. Dat moet de partner toelaten zich meer te specialiseren en zich zo meteen ook beter te differentiëren in de markt. Voor de hand liggende specialisatiedomeinen zijn onder meer ERP en CRM, toepassingen voor de cloud en unified communications.
 
Specialistenwerk
Microsoft heeft 29 specialisatiedomeinen gedefinieerd, die elk aan een specifieke marktvraag beantwoorden en waarvoor Microsoft een passende oplossing aanbiedt. Binnen iedere specialisatie onderscheidt Microsoft twee niveaus: Gold en Silver. Dankzij die aanduiding moet een klant makkelijker de best passende Microsoftpartner kunnen vinden.
 
Door in te schrijven op de Microsoft Action Packs krijgen de partners toegang tot ondersteunende software, tools en training, en verwerven ze meer visibiliteit in de markt. Leden van het Microsoft Partner Network kunnen zich ook aansluiten bij de Small Business Specialist Community, BizSpark of WebsiteSpark. Dat zijn communities waar de leden extra technische of businessgerichte ondersteuning krijgen.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business