Review: Game Party In Motion

De idee achter Game Party In Motion voor Microsoft Kinect is goed, de uitvoering aanzienlijk minder. Er zijn ondertussen betere Kinect-games op de markt.

Te veel frustraties

Het idee lijkt leuk: een hele hoop minigames die je speelt met je hele lichaam. Helaas moeten we voorzichtig zijn, want de Game Party-games uit het verleden waren zelden goed te noemen. Enkel de nieuwste Wii-titel was beter, wat ons doet hopen dat de kwaliteit goed zit met deze Kinect-game. Helaas komen we al vrij snel tot de conclusie dat het niet zo heel goed werkt. De ergernissen beginnen al bij de menu’s. Je hand wordt snel herkend, maar de bewegingen die je maakt, worden ontzettend traag weergegeven op het scherm. Zodra je doorheen de menu’s bent gesukkeld, wacht er een waslijst aan minigames. Een van de allerleukste vinden we Root Beer Tapper. Hier krijg je de controle over drie tapkranen en moet je de wensen van de klanten uitvoeren. In het begin is de snelheid goed te doen, maar je zal al snel in het zweet staan wil je de lijst aan bestellingen kunnen volgen. Een andere leuke is 8-ball, een miniversie van het origineel. Hier worden de bewegingen nog relatief goed overgenomen, hoewel hier en daar wel wat frustraties de kop op steken op het vlak van de stootkracht.
Bij de andere minigames gaat het echter serieus mis, met veel te late of zelfs helemaal foute registraties van bewegingen. Zo wordt een spelletje squash of voetbal minder interessant wanneer je bewegingen te laat worden vertaald op het scherm. Bocce Ball is een golfvariant, maar hier worden de bewegingen meer fout dan goed geregistreerd. Er zijn zoveel leuke minigameconcepten, maar de povere uitvoering werkt eerder frustrerend dan motiverend. Multiplay is altijd ontzettend belangrijk in minigames, en dat is hier niet anders. Helaas nemen de frustraties verder toe, omdat Game Party In Motion alle bewegingen van jou en je tegenspeler door elkaar haalt. Als resultaat krijg je een spel dat nog geen vijf minuten te spelen is. Jammer, want het aanbod aan minigames wekt interesse.