Alles over het digitale kantoor

Het digitaal beheren van je documenten wordt steeds populairder, maar kleinere ondernemingen en zelfstandigen weten niet altijd goed hoe ze dit moeten aanpakken. Gelukkig zijn er heel wat mogelijkheden.

Het begrip ‘Digitaal kantoor’ wordt vaak al bovengehaald als er ergens in het bedrijf e-mails heen en weer worden gestuurd, maar in de realiteit gaat het toch iets verder dan dat. Bij heel wat bedrijven is de papieren administratie vaak niet meer te overzien. Door al die documenten te digitaliseren kun je jezelf heel wat zoekwerk besparen en bovendien ook je papierberg verkleinen.

Hoe begin je eraan?
Minder papier- en inktverspilling en beter doorzoekbare documenten, dat klinkt wellicht als muziek in de oren, maar hoe begin je aan zo’n project? In dit dossier tonen we je welke soft- en hardware in aanmerking komt om al je scanopdrachten tot een goed einde te brengen. Bovendien onderwerpen we een aantal documentscanners aan een grondige test.

[related_article id=”161563″]

Toch houden we ons eerst bezig met de theoretische kant van het verhaal. Een digitale administratie roept immers ook juridische vragen op. Hoe rechtsgeldig is een gescande kopie bijvoorbeeld en kunnen we allemaal probleemloos onze facturen weggooien nadat ze gedigitaliseerd zijn?

Gerelateerde artikelen

Volg ons

69% korting + 3 maanden gratis

69% korting + 3 maanden gratis

Bezoek NordVPN

Business